Less is more

In de winkel ben ik veel bezig met het vastleggen van onze producten. Het is zo ontzettend leuk om met je vak bezig te zijn, mooie producten op te zoeken, dejuiste bloem of invulling erbij en natuurlijk het fotograferen ervan zodat we dit ook aan onze klanten kunnen laten zien. Het is natuurlijk belangrijk dat de kleuren goed overkomen, dat wat we laten zien ook gelijk is aan de werkelijkheid. Ik heb geen tijd om een studio op te zetten of hierbij extra lampen te plaatsen omdat het vaak even tussendoor gaat of bestellingen snel de deur uit moeten. Ik werk dan ook met bestaand licht. Bij dit onderstaande vintage vaasje wilde ik laten zien dat het gewoon mooi is van zichzelf en weinig of geen invulling nodig heeft. Ook heb ik hierbij geprobeert een leuk spanningsveld in de compositie op te zoeken. 

 

2 gedachtes over “Less is more

  1. Hoi Loes! Hartstikke mooi dat jij jullie producten op deze wijze onder de aandacht brengt. Ik heb wel wat moeite met de foto van de vaas zonder bloemen. Ik vraag mij af of de scherpte/diepte goed overkomt. De vaas komt mij onscherp over, maar dat kan ook aan mij liggen. Te klein diafragma gebruikt?

    Liked by 1 persoon

    1. De rand van de vaas is wel scherp. Er zit een olie laagje en een doffe laag overheen wat het misschien vertekend. Zelf kijk ik er anders tegen aan, wilde bij deze foto een detail laten zien. Bedankt voor jullie reacties hoe jullie er tegen aan kijken. Daar leer ik ook weer van. Zal het volgende keer ook eens anders in beeld brengen. Grts

      Like

Geef een reactie

