Motorfiets?

Afgelopen zaterdag

foto’s gemaakt in het gebouw van Harley Davidson Motoren aan de Liniestraat in Breda.Het gebouw staat op het ogenblik leeg. De eigenaar is overleden en er is geen opvolging. Via de Fotoclub Nieuw Ginneken konden wij daar terecht. Overigens stond het bezoek onder auspiciën van I Love Breda. Kort nadat wij aan het fotograferen waren, kwamen er diverse Harley liefhebbers met hun motoren. Een van hun plaatste zijn motor binnen in de lege ruimte. Het is een dankbaar object om te fotograferen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om details van de motor op de plaat vast te leggen. Dat heb ik gedaan met mijn macrolens. Doordat de zon scheen, kregen we een mooie lichtinval in het gebouw, waardoor de foto’s n.m.m. goed tot hun recht komen.  Voordat ik de foto’s maakte, heb ik de witbalans steeds handmatig ingesteld. De ISO standaard op honderd. Het diafragma op de kleinste stand gesteld (groot diafragma getal). Na deze sessie heb ik ook nog enkele foto’s in het gebouw kunnen maken, waarbij lichtinval en  leegte eveneens een grote rol spelen. Het deed mij denken aan Joost Zwagerman hoe hij licht en stilte beschreef in zijn boek ‘De stilte van het licht’, dat niet zo lang geleden verschenen is. Het  diafragma tijdens het maken van de laatste foto’s weer meer geopend. Voor de goede orde; ik laat ook nog een foto zien van het gebouw, zodat jullie een indruk krijgen van de omgeving waarin gefotografeerd werd. Alle foto’s gemaakt met het toestel op statief. Als er nog vragen zijn of opmerkingen, dan verneem ik dat wel.

2 gedachtes over “Motorfiets?

    1. Hi Hubert

      Bedankt voor jouw reactie

      De laatste foto heb ik toegevoegd om jullie een idee te geven van de ruimte Overigens de ruimte was veel groter

      Groet Ger

      >—-Origineel Bericht—-

      Like

Geef een reactie

