Avondfotografie in ’s Hertogenbosch

img_7526-bewerkt

Samen met Ger en Adrie zijn we oppad gegaan om s’avonds foto’s te maken in s’Hertogenbosch.

Natuurlijk kun raak je dan snel verzeild in het Paleiskwartier. Het Paleiskwartier is een wijk in ‘s-Hertogenbosch die aan het eind van de 20e eeuw en het begin van de 21e eeuw is ontwikkeld en gebouwd. Het Paleiskwartier is gesitueerd in het westelijke deel van de stad en is ingeklemd tussen de wijken Het Zand, Boschveld en Deuteren. Het industrieterrein De Wolfsdonken was vroeger gedeeltelijk gelegen op de plek waar nu het Paleiskwartier is gebouwd. Dit terrein was deels verpauperd.

De volgend locatie die ik op beeld hebben gezet was de spoorbrug over den Dieze.  Brug over den Dieze. Sporen in Den Bosch was eerder dit jaar genomineerd in de categorie ‘uitvoering’ voor de 18e Betonprijs. De nominatiebrochure omschrijft dat het project Sporen in Den Bosch op uiterst efficiënte en innovatieve wijze knelpunten in het treinverkeer heeft opgelost.

Het was weer een geslaagde avond

8 gedachtes over “Avondfotografie in ’s Hertogenbosch

  1. Hoi Hubert, ik had wat moeite om te vinden hoe te reageren op bepaalde foto’s. Maar het is gelukt inmiddels. Ik vind dat je het paleiskwartier mooi in beeld hebt gebracht. Mooi met de lange sluitertijd.geeft een mooie sfeer en belichting. Het flatgebouw in het water zou ik aan de bovenkant wat meer ruimte geven en eronder wat meer weglaten. Zou ik zelf iets prettiger vinden om naar te kijken.de 2de foto zou ik ook iets meer ruimte geven aan de boven kant. Verder mooie composities. En een foto is wat wazig. Dat is jammer de kleuren zijn nml wel heel fraai.

    Liked by 1 persoon

  2. Spoorbrug

    De eerste twee foto’s vind ik zeer goed in beeld gebracht goede composities en mooie kleur.
    De tweede foto heb ik wat moeite met de lens flair?(of hoe noem je dat) ik mis hier ook wat scherpe in de foto.
    De laatste foto zeer fraai in zwart wit. Vind de sterretjes in eerste instantie wel verrassend maar toch storend na verloop van tijd. Het vraagt veel aandacht.

    Liked by 1 persoon

  3. Hubert,
    de zwart wit foto van het doorkijkje in de parkeergarage is een topper. Voor wat betreft de foto’s van het paleiskwartier valt het op dat de weerspiegeling van het water enerzijds glanzend is en anderzijds dat de weerspiegeling mat is. Je hebt de toren vast bewust scheef gefotografeerd, ik hoor graag van je wat daar de reden van is.
    Verder mooie foto’s waarbij de “zeilen” goed tot uiting komen.

    Liked by 1 persoon

  4. Voor wat betreft de foto’s van de bruggen: een uitnodiging voor andere fotografen om ook hier te fotograferen. Vooral de foto waarop de drie bruggen te zien zijn spreekt mij aan. Dit heb ik die avond niet “gezien”

    Liked by 2 people

    1. Loes bedankt voor de feedback, ik kan ermee leven. De eerste foto’s zijn gemaakt met een diafragma 32 vandaar de scherpte en een sluitertijd van 40 tot 52 sec. De wazige foto waar jij het overhebt klopt hier heb ik mijn camera terug gebracht naar 20 mil pix diafragma 11 en een sluitertijd van 25 tot 30 sec. Hieruit blijkt dat mijn nieuwe camera wel ontzettend scherp is. Ook bij slecht licht dat wilde ik uit proberen. Samen met Adrie konden we op een afstand van ruim 200 meter zien welke zender de mensen hadden aanstaan op de tv. De lensflair op de foto’s van de spoorbrug komt wederom door het kleine diafragma hier kun je mijn lamellen tellen van het objectief. Ik had ook liever gehad dat de verlichting er niet zou staan.
      Soms probeer je wat uit, in het algemeen ben ik er wel blij mee.

      Liked by 1 persoon

    2. Adrie bedankt voor de feedback, De spoorbrug over de Dieze is zeker een prachtig foto-object.
      Ik heb mij er lekker kunnen uitleven. Zelf hoefde de lantaarnpalen voor mij niet. Maar ja ze staan er. Volgende keer nog eens proberen dan met een groot diafragma en eventueel een grijsfilter om te kijken of dat de lantaarnpalen iets verbloemd.

      Like

Geef een reactie

