Paleiskwartier Den Bosch

Ik heb het genoegen gehad om samen met Hubert en Adri naar het Paleiskwartier in Den Bosch te gaan om daar ons bezig te houden met avondfotografie. Alleen ik ben tot heel andere foto’s toe gekomen. Dan bedoel ik daarmee dat ik de gebouwen, die ik wel gefotografeerd heb, niet zo interessant vind om te publiceren. Wat ik wel gedaan heb, is foto’s maken van de loopbrug, die ik bewerkt heb d.m.v.spiegeling (zie foto 2) en een foto in de parkeergarage (zie foto 3). Wij zijn daarna ook nog bij de Verkadefabriek gaan fotograferen. Daar bevindt zich een bijzonder geconstrueerd viaduct. (zie foto 1 en 4). Ook hier heb ik bij foto 1 de trucage van de spiegeling toegepast, waardoor je een speciaal effect krijgt. Ook tijdens s het fotograferen gelet op de Kelvin waarde, waardoor je kunt experimenteren met de kleuren. Dit laatste was voor mij ook het uitgangspunt.

3 gedachtes over “Paleiskwartier Den Bosch

  1. Vooral de eerste twee foto’s zijn erg verrassend. Leuk effect door de spiegeling.
    De laatste foto vind ik een mooie compositie en lijnen spel. Mis daar wel iets van scherpte.

    Like

  2. Hoi Loes! Dank voor de reactie. Het gevoel over de scherpte bij de laatste foto heb ik ook. Ik heb die geplaatst om een indruk te geven dat we naast het Paleiskwartier nog een locatie bezocht hebben waar je mooie plaatjes kunt maken.

    Like

  3. Ger, foto vier vind ik een mooie kleurstelling, de oranje palen geven een mooi contrast met de bruggen. Ook mooi dat je hierdoor in de foto wordt getrokken. voor wat betreft foto drie vind ik persoonlijk dat er teveel vlak links van het doorkijkje is weergegeven.

    Like

Geef een reactie

