Paddenstoelen

Jawel, het is herfst en prima weer, dus er op uitgetrokken om (traditioneel?) foto’s van paddenstoelen te maken. De foto’s zijn gemaakt bij de Eendenkooi in de polder tussen Terheijden en Made. Er staan er niet zo veel, maar wel mooie om foto’s van te maken. Bovendien het is er heerlijk rustig, dus je kunt zonder omkijken op de grond gaan liggen om de camera in te stellen. De grond was een beetje koud en vochtig, dus dan maar eerst een plastic vuilniszak weggelegd. De foto’s heb ik gemaakt met mijn macro-lens Tamron SP 90mm F/2.8 Macro 1:1 VC USD (met dank aan Hubert, hij weet wel waarom). De camera heb ik gemonteerd op mijn gorilla-statief. N.m.m. voor dergelijke fotografie onmisbaar. Daardoor blijft de camera zo goed als plat stevig op de grond staan. De witbalans eerst ingesteld met mijn grijs/wit-kaart. Daarna scherp gesteld, wel via de zoeker. Via het live-view schermpje kan je ook scherp stellen, maar dat geeft, althans voor mij, niet de juiste scherpte weer. Bovendien heb ik de afstandsbediening ingesteld om zo de bewegingsruis te onderdrukken. Een van de foto’s heb ik gemaakt met de meervoudige belichting. D.w.z. dat ik  van twee groepjes paddenstoelen de foto’s in elkaar heb laten vloeien. Dit kan ik op mijn camera instellen via het menu. Voor de belangstellenden wil ik dat nog wel toelichten. Op zich geeft dat wel een prima special effect. Enfin bekijk de foto’s maar, en dan hoor ik het wel. Groetjes Ger.

Een gedachte over “Paddenstoelen

Geef een reactie

